Incepand de azi, angajatorii pot depune cererile pentru somajul tehnic. Care sunt formularele necesare si unde se trimit

0
1850

Angajatorii care vor sa obtina indemnizatie de somaj tehnic pentru salariati pot depune, de miercuri, cererile la Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca sau, dupa caz, la Agentiile Judetene pentru Plati si Inspectie Sociala.Adresa mail AJPIS pentru cei din județul Alba este plati.covid.ab@mmanpis.somaj-tehnic

Depunerea documentelor pentru indemnizatiile aferente perioadei 16-31 martie 2020 se face in perioada 1-10 aprilie 2020.

Va prezentam care sunt beneficiarii somajului tehnic, ce documente trebuie depuse si unde, cand isi primesc salariatii banii si despre ce suma este vorba.

Cine beneficiaza de somajul tehnic

De somajul tehnic pot beneficia:

  • Salariatii angajatorilor care reduc sau intrerup temporar activitatea total sau partial ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta decretate.
  • PFA-urile, intreprinderile individuale, profesii liberale si persoanele fizice care au venituri din drepturi de autor, care intrerup activitatea ca urmare a afectelor coronavirusului pe perioada starii de urgenta instituita prin decret.

In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca si toate sunt suspendate ca urmare a starii de urgenta, beneficiaza de indemnizatia suportata din buget doar la contractul individual de munca cu drepturile salariale cele mai avantajoase.

ATENITE! In situatia in care un angajat inregistreaza mai multe contracte de munca, dintre care cel putin unul este cu norma intreaga si este activ pe perioada starii de urgenta, aceasta persoana NU beneficiaza de indemnizatie de somaj tehnic suportata din buget.

Ce acte trebuie depuse

Pentru angajatorii care au angajati prin contracte individuale de munca

– Fisierul complet va contine: cererea pentru acordarea somajului tehnic completata si transmisa de angajator, declaratia pe propria raspundere completata si transmisa de angajator, ista persoanelor persoanelor carora li s-a suspendat contractul individual de munca, din initiativa angajatorului

descarca cererea
descarca declaratia pe propria raspundere
descarca lista persoane

Pentru persoane fizice autorizate (PFA), intreprinderi individuale (II) si familiale (IF), profesii liberale (PF)

– Fisierul complet va contine: cererea semnata + copie CI + declaratia pe propria raspundere semnata + extras de cont al PFA, II, IF, PF, dupa caz

descarca cererea
 

descarca declaratie pe propria raspundere
Pentru persoanele fizice care obtin venituri exclusiv din drepturile de autor si drepturile conexe

– Fisierul complet va contine: cererea semnata + copie CI + declaratia pe propria raspundere semnata + extras de cont al persoanei + copie dupa un contract de drepturi de autori si drepturi conexe din ultimele 3 luni anterior declansarii starii de urgenta

descarca cerere
 

descarca declaratie pe propria raspundere
Pentru personalul incadrat in munca la un angajator prin alta modalitate prevazuta de lege

– Fisierul complet va contine: cererea semnata + copie CI + declaratia pe propria raspundere semnata + extras de cont al persoanei

descarca cerere
 

descarca declaratie pe propria raspundere
Pentru persoanele care isi desfasoara activitatea in baza contractelor de activitate sportiva vor depune structurile sportive

– Fisierul complet va contine: cererea semnata + declaratia pe propria raspundere semnata + lista sportivilor + copie CI a administratorului structurii sportive.

descarca cerere
 

descarca declaratie pe propria raspundere
 

descarca lista persoane
Pentru persoanele care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr.1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei

– Fisierul complet va contine: cererea semnata + copie CI + declaratia pe propria raspundere semnata

descarca cerere
 

descarca declaratie pe propria raspundere
Unde se depun solicitarile

Angajatorii care au angajati prin contracte individuale de munca vor trimite documentele catre Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca din judetul in care isi au sediul social, la adresa de email dedicata fiecarui judet.

Aceasta are ca ID numele judetului (ex: alba@anofm.gov.ro).

Iata numerele de telefon unde puteti cere informatii, pentru fiecare judet

PFA-urile, intreprinderile individuale, profesiile liberale si persoanele fizice care au venituri din drepturi de autor, precum si cluburile sportive, vor trimite documentele catre Agentiile Judetene pentru Plati si Inspectie Sociala.

Iata care sunt adresele de mail pentru depunerea solicitarilor, in fiecare judet

Vezi si numerele de telefon unde puteti cere informatii, pentru fiecare judet

Cand vor primi angajatorii banii si in cat timp trebuie sa ii vireze catre salariati

In cazul firmelor care au angajati prin contracte individuale de munca, acestea vor primi banii in cel mult 15 zile de la depunerea documentelor in conturile pe care le au la bancile comerciale. Ulterior, angajatorul trebuie sa vireze banii catre angajati in termen de 3 zile lucratoare.

Pentru PFA-uri, intreprinderi individuale, profesii liberale si persoanele fizice care au venituri din drepturi de autor, plata se va face in conturile acestora in cel mult 10 zile de la depunerea documentelor pentru perioada aferenta starii de urgenta.

Cati bani vor primi angajatii aflati in somaj tehnic

Pe perioada starii de urgenta, salariatii pentru care angajatorul decide suspendarea temporara a contractului de munca, din initiativa angajatorului, pentru situatia de somaj tehnic, beneficiaza de indemnizatie platita din bugetul fondului de somaj, in procent de 75% din salariul brut de baza, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut utilizat la fundamentarea legii bugetului asigurarilor sociale (Legea nr. 6/2020).

Salariul mediu brut in anul 2020 este suma de 5.429 lei, astfel ca indemnizatia bruta nu poate depasi suma de 4.071 lei.

In situatia in care bugetul angajatorului permite, indemnizatia poate fi suplimentata cu suma reprezentand diferenta de pana la minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat.

La finalul crizei coronaviruslui se vor face controale

Autoritatile nu vor verifica in aceasta perioada firmele pentru a vedea daca, intr-adevar, au fost nevoite sa isi trimita angajatii in somaj tehnic, a anuntat ministrul Muncii. Violeta Alexandru a spus insa ca dupa ce se va incheia perioada de criza se vor efectua controale.

„Nu se fac controale in aceasta perioada. Am vorbit despre incredere, in sensul in care consider ca statul trebuie sa fie foarte aproape si rapid alaturi de cei care trec prin momente delicate, atat angajati, cat si angajatori in aceasta perioada.

Nu se vor face controale in aceasta perioada. Dorinta Guvernului este ca fondurile sa ajunga cat mai repede la cei care au nevoie de ele. Sunt entitati inchise ca urmare a masurilor autoritatilor, entitati care nu isi mai pot desfasura activitatea sau sunt afectate major. Avem incredere in cei care depun aceste solicitari, dar ulterior perioadei de criza vor fi facute verificari prin sondaj„, a declarat Violeta Alexandru.

Ministrul Muncii le-a cerut angajatorilor sa dea dovada de responsabilitate si i-a avertizat ca, in cazul in care vor prezenta informatii eronate in declaratia pe proprie raspundere, reprezinta fals in declaratii si vor fi sanctionati.

„Nu inseamna ca nu va solicitam responsabilitate in conditiile in care vorbim despre banii publici. Declaratia pe propria raspundere inseamna o semnatura pentru veridicitatea informatiilor prezentate. Sub precizarea ca in masura in care acestea sunt prezentate eronat inseamna fals in declaratii sanctionata de legislatia in vigoare„, a precizat ministrul.

Nici un comentariu

Lasati un mesaj