Viceprimarul Sebeșului, raspunde la motivele invocate pentru demiterea din funcție

0
791
ADEVĂRUL NE VA FACE LIBERI ! E DREPT, POATE NU PE TOȚI…
Cred că am tăcut destul și am înghițit prea multe. Totul ține de un bun simț, pe care eu încă nu l-am pierdut, dar și de dorința de a construi împreună ce am promis locuitorilor din Sebeș. Înțeleg că, acest lucru nu mai este dorit de domnul primar Dorin Nistor și vom vedea dacă visul lui va fi și voința PNL Sebeș!
Fără a mă disculpa în vreun fel în fața glumelor folosite pe post de acuzații, pe care posibil viitorul meu fost coleg mi le aduce, țin doar să punctez mici detalii. Pentru unii vor conta, pentru cei mai mulți vor ridica un semn de întrebare, iar pe dl Nistor Dorin îl va umple de ridicol, de la un capăt la altul al expunerii motivelor sale pentru care mă vrea plecat din Primăria Municipiului Sebeș. Și poate chiar și din localitatea în care eu chiar trăiesc, spre deosebire de domnia sa.
1. Potrivit Dispoziției nr.106/22.03.2021, dl primar m-a numit în comisia de lucru constituită în vederea elaborării documentației și organizării procedurii competitive vizând atribuirea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în Municipiul Sebeș. ADEVĂRAT!
Asta după ce Referatul compartimentului Patrimoniu și Transport cu nr. 19446/03.03.2021 a zăcut pe biroul dânsului până la data de 22.03.2021, când emite dispoziția amintită chiar de domnia sa. Ce ați uitat să mai precizați iarăși publicului larg: în perioada în care spuneți că nu am făcut nimic, am avut de fapt mai multe întâlniri de lucru în această comisie. Știind că mi se vrea capul, am avut inspirația să închei procese verbale după fiecare dintre ele. Vi le pun la dispoziție pe toate: 32296/12.04.2021; 34405/19.04.2021; 42376/18.05.2021; 46968/07.06.2021; 47808/09.06.2021.
La fel, de dragul adevărului, ați uitat să menționați din nou un mic detaliu: la data la care întocmeați și regizați decapitarea viceprimarului, ca președinte al Comisiei v-am înaintat documentul cu nr.47597/09.06.2021. Poate ocupat cu doamnele din jurul dumneavoastră, nu l-ați deschis: „CAIETUL DE SARCINI privind achiziția serviciilor de elaborare a studiului de trafic/mobilitate și oportunitate și a consultanței necesare în vederea elaborării documentațiilor necesare lansării în procedurii privind delegarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în Mun. Sebeș” despre care faceți referire chiar în acuzațiile pe care mi le aduceți… ESTE GATA, DLE PRIMAR! Și este meritul întregii echipe de profesioniști care lucrează în această primărie.
Chiar și așa, de dragul aceluiași adevăr, ați uitat să precizați și faptul că Dumneavoastră personal în singura ședință de comisie la care ați luat parte (cea din 19.04.2021) ați propus “ca termen de elaborare și prezentare a studiului de trafic/mobilitate, a studiului de oportunitate și a celorlalte documente necesare să fie de maxim 6 luni”. De la data declarației dumneavoastră conform procesului verbal nr. 34405/19.04.2021 au trecut doar 2 luni și deja caietul de sarcini cerut de dumneavoastră în 6 luni este gata!
Cu tot respectul pot să vă spun și faptul că ați prezentat, voit sau doar v-a scăpat, un neadevăr sau o faptă care contravine adevărului: sebeșenii nu vor rămâne fără transport public. Știți la fel de bine ca și mine, că REGULAMENTUL (CE) NR. 1370/2007 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 23 octombrie 2007 prevede că serviciul public de transport de călători se poate prelungi cu o perioadă de până la 2 ani!!! NIMENI NU RĂMÂNE FĂRĂ TRANSPORT PUBLIC ÎN SEBEȘ!
2. Cred că la acest punct chiar v-ați chinuit mult să îmi găsiți nod în papură. Evident, nu dumneavoastră personal…Chiar și așa: Guvernul PNL a dat vina pe pandemia COVID-19 pentru tot ce s-a întâmplat cu economia, societatea și ȘCOALA în România. Cumva, dumneavoastră v-a scăpat acest mic detaliu: COVID-19. Păstrați acest termen în minte într-o primă fază, dle primar.
Ați amintit despre Licența de funcționare nr. 000573 pentru Centrul de zi Petrești –perioada de valabilitate până în 20.03.2021. În data de 15.12.2020, Direcția Generală de Asistență Socială, Medicală și Comunitară Sebeș a depus o notificare pentru reacreditate la AJPIS Alba , conform prevederilor legale, pentru verificarea îndeplinirii standardelor de funcționare a Centrului în vederea reacreditării.
În data de 16.02.2021 AJPIS Alba finalizează acțiunea de verificare a Centrului de zi Petrești, conform raportului de monitorizare în teren a serviciului social nr. 2892/16.02.2021, cu următoarele prevederi :
– Stabilirea unui procent de 92% pentru îndeplinirea standardelor de calitate în cadrul serviciului Social: Centru de zi Petrești în anul 2020;
– Concluzie: Funcționarea Centrului până la expirarea licenței de funcționare , respectiv 20.03.2021;
– Măsura: Reacreditarea centrului pentru o perioadă de încă 5 ani, cu condiția încadrării personalului existent (respectiv 6 funcții publice) în personal contractual conform art.125 din Legea nr.292/2010 Legea asistenței sociale.
Conform obligațiilor de serviciu, dna Maxim Ionela, director executiv DAS a înaintat o copie a Raportului de monitorizare întocmit de AJPIS, Primăriei Municipiului Sebeș, cu solicitarea de inițiere a unui Proiect de hotărâre de transformare a celor 6 funcții publice în personal contractual, conform legislației în vigoare și măsurii impuse de AJPIS Alba. Consider că, termenul de îndeplinire a măsurii AJIPIS Alba , a fost rezonabil, existând timpul necesar pentru inițierea și aprobarea unei Hotărâri de consiliu care să dovedească îndeplinirea măsurii.
Mai mult, având în vederea situația actuală din țară și legislația specifică COVID-19, licența de funcționare (în cazul în care nu se realizau demersurile necesare pentru relicențiere în termenul stabilit, respectiv 20.03.2021), aceasta și-ar fi prelungit valabilitatea cu încă 90 de zile.
Raportul AJPIS Alba nu stabilește nicio măsură privind reducerea cheltuielilor sau măsuri referitoare la numărul beneficiarilor. Spre știința dumneavoastră, încă din 2018 aceste cheltuieli/beneficiar au scăzut (2018: 19.264,53 lei/an, iar în 2019: 17.009,21/an). În HGR standardul de cost este prevăzut la valoarea MINIMĂ. Știu, pare o bătaie de joc la adresa copiilor dacă ar fi să comparăm cu ultimele știri de presă…
În caz că nu v-ați dat seama deja între timp, scăderea numărului de beneficiari a fost generată de situația pandemică din țară, activitatea în această perioadă desfășurându-se online, cu adaptarea programului de lucru în funcție de activitatea online a elevilor după finalizarea orelor online stabilite de școală.
3. Mă bucur că cineva și-a găsit să vorbească și despre moralitate în Primăria Municipiului Sebeș. Vă felicit și vă mulțumesc la fel de nesincer ca și dvs..
Doar că, de dragul adevărului, cred că trebuia să mai precizați și faptul că raportul meu oficial trebuie făcut până în luna septembrie 2021! Ar fi fost la fel de onest să precizați și faptul că neîntocmirea acestuia nu atrage nimic legal, conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ. Asta de dragul legalității…
De dragul moralității: ne veți pune la zid pe toți consilierii locali din Sebeș pentru faptul că, poate, încă nu am făcut ceva ce nici nu a ajuns la termenul scadent?! La fel procedați și cu ceilalți? Dar sunt convins că mi se pare doar mie reaua intenție… Aveți nevoie de votul lor să vă scăpați de mine și sunt convins că rapoartele celorlalți mai pot aștepta, așa cum este și LEGAL! Dar despre cele din anii precedenți, pe care chiar și dvs. trebuia să le întocmiți? Nimic…nimic..? Și nu la fel de lapidar, cum se practică…Vorba povestitorului: în pagini să ne luptăm! Oare doriți să vi-l aduc pe al meu într-un dosar cu șină?
4. Abia aceasta este o acuzație reală, dle posibil viitor fost primar…pardon, coleg. Doar că dacă ar fi adevărată, această acuzație ar duce-o în primul rând pe secretarul Primăriei în fața organelor de cercetare penală sau măcar Agenția Națională de Integritate (ANI). Aceste HCL-uri au fost semnate și de domnia sa. La fel și președintele de ședință. La fel poate și pe toți consilierii locali și, bineînțeles pe dumneavoastră personal, dle primar. Nu mai vorbim despre prefect, care nu s-a sesizat nici el…
O să simplific pentru toată lumea: INSPECȚIA DE INTEGRITATE din cadrul AGENȚIEI NAȚIONALE DE INTEGRITATE a emis Raportul de evaluare nr. 33668/G/II/04.10.2018 pe care vi-l pun tuturor la dispoziție. ANI a verificat nu mai puțin de 12 HCL-uri similare celor 2 la care faceți referire (organigrame, buget, situații financiare etc.), pentru perioada 2012-2016 (HCL 34/2012; HCL 48/2013; HCL 54/2013; HCL 38/2014; HCL104/2014; HCL 31/2015; HCL113/2015; HCL220/2015 etc).
În urma unei plângeri similare pe care am avut-o la ANI (ca cea expusă de dl Dorin Nistor), a urmat o perioadă grea de cercetări în perioada 2016-2018. Într-un final, ANI a respins plângerea constatând că “nu au fost identificate elemente de încălcare a legislației privind regimul juridic al conflictelor de interese”.
Sigur că nu sunteți croitor la bază, dar ața albă cred că, o vede orice privitor și mai ales consilierii locali din Sebeș. Regret sincer lipsa de dialog, dar nu voi regreta niciodată nimic din tot ceea ce am făcut și vom face împreună pentru binele sebeșenilor și al acestui oraș minunat, în care chiar vă invit, domnule primar, să locuiți, nu doar să ne vizitați!
Nu mă agăț de scaun, deși în cei 20 de ani nu am făcut averi pentru a avea un trai îndestulător până în 2024. Spre deosebire însă de alții, care acum tremură la gândul presiunilor și a unor fapte ilicite, eu pot pune capul liniștit pe pernă în fiecare noapte! Dar stați liniștiți: Adevărul ne va face liberi! E drept, poate nu pe toți…adrian-bogdan

Nici un comentariu